Aroha Island, Orangewood en prachtige mensen! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Aroha Island, Orangewood en prachtige mensen! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Aroha Island, Orangewood en prachtige mensen!

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

29 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

In Keri Keri aangekomen besloten we wat hostels af te struinen in de hoop een vacature te bemachtigen. We werden geadviseerd om langs wat pluk bedrijven te rijden en hier een sollicitatie formulier in te vullen. Na al de sollicitaties hadden we de beste hoop bij het kiwi pluk bedrijf Orangewood, zij zouden ons laten weten wanneer er plek beschikbaar was in een van de pluk teams. We moesten dus even geduld hebben en op zoek gaan naar een geschikte plaats om lang te verblijven.

Deze plek vonden we in het schitterende Aroha Kiwi Sanctuary Island (vertaald het eiland van de liefde). Een eiland speciaal voor het broeden en uitzetten van de kiwi vogels, welke we overigens nog steeds niet in het wild hadden gezien. Hier kwamen we al snel de camp manager Hayden tegen die ons een tour gaf rond het eiland. Verder vertelde hij ons dat we tegen een gereduceerde prijs konden verblijven mits we minimaal een maand bleven. Ideaal dus voor wanneer we werk hadden. Nog dezelfde avond werden we gebeld door Amy van Orangewood die ons vertelde dat er 1 plekje vrij was in een kiwi pluk team. Gentleman die ik ben natuurlijk, laat ik vrouwen voor dus Mies mocht als eerst, dan kon ik ondertussen een bankrekening openen, een ird-nummer (belastingsnummer) aanvragen en het busje 'verkopen'.

De volgende dag kon Mies starten in de Kiwi's en ik de andere dingetjes regelen. Even een paar dingetjes regelen pfff... De banken die ik bezocht, wilden ons geen bankrekening verschaffen vanwege ons spoedige vertrek en het IRD nummer kon volgens het postkantoor twee weken duren. Lekker, hebben we eindelijk werk kunnen we geen geld krijgen of belasting betalen. Hopelijk had Mies meer succes op het werk. Teleurgesteld reed ik terug naar Aroha Island waar ik maar even het eiland rond ging lopen om alles op een rijtje te zetten.

Na het rondje kwam ik terug bij de tomaat. Echter stonden hier een man en een vrouw met de gezichten tegen de ramen naar binnen te gluren. Gelukkig vertelden zij mij snel dat ze niet neurotisch nieuwsgierig waren maar juist zeer geinteresseerd waren in het kopen van de tomaat. Zij vertelde dat ze al enige tijd op zoek waren en dat ons busje weleens perfect voor hen kon zijn. Bill en Gerry nodigden ons uit om 's avonds langs te komen om kennis te maken. Wat Mies ook een goed idee vond na haar loodzware dag.

Zo gezegd zo gedaan, we hebben een zeer gezellige avond gehad, waarbij we veel hebben gelachen. Mies (ik had verloren met rock-paper-scissors) was zelfs met Bill mee gaan vissen vanuit de kayak. Geweldig aardige mensen die beide het hart op de goede plaats hebben! De volgende dag wilde ze graag naar de garage, om de warranty of fitness test te laten doen... Oei hopelijk slaagt de tomaat na al onze avontuurlijke routes.
Groetjes erik en mies

• 29 Mei 2014 - 09:39

Mama En Papa:

Jullie boffen maar met zulke lieve NZse mensen.
    Ben benieuwd naar jullie sterke nekspieren, haha.
    xx