Lord of the candles - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Lord of the candles - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Lord of the candles

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

09 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Matamata

Vanaf Kerosine Creek reden we naar naar Waikite Springs, een camping welke bekend staat om zijn warm waterbronnen. Het begin van de geplande grootte dag! Na een goede nachtrust vol met dromen over warme watervallen en stroomversnellingen, was het dan eindelijk zo ver. Mies haar verjaardag! We begonnen met een ontbijtje op bed en een Happy Birthday gezongen door een luidkeels eenmansorkest.

Na het ontbijt, deden we eerst onze zwemkleren weer aan om nog even heerlijk wakker te worden in de warmwater poelen en baden rond de camping. Verfrist en met een opperst humeur reden we naar de volgende verassing. Maar al dat dobberen en weken maakt je wat lichthoofdig dus vond ik het wel tijd om wat actiefs te gaan doen. 'Nee geen lopen' zei ik tegen een angstigkijkende mies, 'het was tenslotte je verjaardag', maar meer iets waarbij je vooruit wordt geduwd. 40 minuten te hebben gereden en we kwamen bij de meest woest uitziende rivier tot nu toe. Hier had ik gepland om met mies te gaan raften! Een grade V rivier met een 7 meter hoge waterval! Met enthousiasme en adrenaline stapten we de raft organisatie binnen. Hier werden we alleen zwaar teleurgesteld. De rivier was vanwege de grootte hoeveelheid regen te ruig! Bleh! Met een diep droevig jarig jopje liepen we terug naar de auto... shit daar had ik geen rekening mee gehouden, dan maar plan B.

Er was namelijk nog iets in de buurt wat op Mies haar lijstje stond, dus hop in de auto en volgas naar Mata Mata. De bestemming bleef alleen niet al te lang onbekend vanwege de routeborden langs de weg, maar de verassing werd er niet minder door. 'gaan we naar Hobbiton'? werd me gevraagd door twee hele grote ogen. 'Ja eindelijk' en het raft fiasco was als sneeuw voor de zon verdwenen uit de gedachten. Bij Hobbiton aangekomen, mochten we plaatsnemen in de bus welke ons naar de filmset bracht.

Na 10 minuten te hebben gereden kwamen we met de groep toeristen aan op de filmset. De gids een jongen van rond de 20, was erg enthousiast over het compleet intact gebleven Hobbiton dorp. Hij beweerde zelfs dat hij als klein kind in de eerste film van de lord of the rings had meegespeeld als Hobbit. Iets wat werd uitgelegd als plausibel, omdat 80% van de hobbits in de film werden gespeeld door kinderen. Kinderen omdat deze namelijk niet betaald hoefden te worden en de ideale lengte hadden. De gehele trip in het dorp, wist hij allemaal leuke feitjes te benoemen: 20 tuiniers werken er fulltime, 44 huisjes zijn gebouwd, alles is handgemaakt omdat Peter Jackson had bedacht dat Hobbits hun spullen niet konden kopen bij een plaatselijke Ikea, enz.

Het was echt heel leuk om de bekende plekken te belopen uit de filmen. Zo hebben we een kijkje genomen bij het huis van Bilbo en Frodo, Sam zijn huis, rokende schoorstenen, de handgemaakte boom boven op de heuvel (40.000 handgemaakte blaadjes, feesie) en nog veel meer. Aan het einde van de tour mochten we plaasnemen in de Greendragon pub voor drankje bij de openhaard. Hier bestelde ik nog een muffin voor Mies en liet er nog even snel wat kaarsjes in proppen. Als een kleinkind zat ze te gniffelen om de kaarsjes en dit maal was ik niet de enige die zong. Gelukkig ons 23 jarig feestvarkentje vond het een geslaagde dag.
We reden door naar Coromandel, want hier scheen de zon altijd volgens de anwb gids.

xxx

Mies en Erik

PS. de verjaardags wensen, foto's, kado's en filmpjes vonden we heel lief!

• 09 Mei 2014 - 09:14

Yvon:

Wat een lieverd ben je toch Erik, echt een mooi verslag. Gelukkig ging dat raften niet door en heeeeeeeerlijk naar Hobbiton, wat een bijzondere verjaardag !

• 09 Mei 2014 - 10:22

Mama En Papa:

Nou Mies deze verjaardag zal je niet gauw vergeten, prachtige foto's weer.
    Geniet nog maar, want het is zo weer voorbij. En werkse en dan op naar de fuij-eilanden. xx

• 09 Mei 2014 - 19:42

De Steekies:

Wat een avonturen. Jaloers! :-)

• 09 Mei 2014 - 21:45

Marianne Van Der Kruk:

Lieve Mies en Erik

Ik hoop dat ik niet te laat ben om jullie te feliciteren met Mies haar verjaardag. Ik lees wel dat jullie heel leuke uitstapjes en belevenissen meemaken, ik hoop dat jullie nog wat kunnen genieten want het is bijna zover dat jullie huiswaarts gaan. Ik wens jullie nog veel plezier met jullie avonturen en kom gezond en heel weer naar Nederland.

groetjes Marianne van der Kruk

• 12 Mei 2014 - 09:05

Cocky:

Hoi Mies Hoi Erik,

Wat hartstikke hartstikke super super leuk!
    Ja Mies, ook van ons nog late verjaardagswensen.

HARTELIJK GEFELICITEERD !!!

Succes met plukken nog en heerlijk vooruitzicht van FIJI