Stewart Island, Blue cod en Ulva Island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Stewart Island, Blue cod en Ulva Island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Stewart Island, Blue cod en Ulva Island

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

​Stewart island, blue cod en ulva island

Het is alweer onze laatste avond op stewart island. Stewart island was het helemaal waard, want het is idd een heel groot nationaal park met onwijs veel verschillende soorten vogels. We hebben tui's, kaka's, steward Robins, Weka's, Tomtits en nz parakeets gezien. En hopelijk kunnen we na vanavond nog een wilde kiwi toevoegen aan de lijst want deze blijft ons nog steeds ontlopen.

Vandaag hadden we een leuke dag gepland, 's ochtends vissen op Blue Cod en 's middags Ulva island verkennen. We werden op de main warf opgepikt door Matt, de schipper/gids van vandaag. Hij bracht ons naar een plek op zee waar een scheepswrak op de bodem lag, volgens matt een hele goede plek voor blue cod. Hier werd het anker uitgelaten en het aas aan de haken gedaan. We gooide uit en het aas had de bodem nog niet geraakt of ik en mies hadden tegelijk onze eerste blue cod aan de haak. Dit werd leuk vissen want iedere keer hoefde je maar 10 seconden te wachten en je kon weer proberen een vis aan te slaan. We hebben totaal 8 blue cod (deze gingen gefilleerd mee naar huis), 4 pink cod en heel veel spiky dogs/sharks gevangen. Vooral de stekel haaien gaven een goed gevecht! We hadden beide wel een paar haaien van een meter groot aan de haak. Heel erg leuk want alles werd door de Matt geregeld het aas, het onthaken en fileren van de vis, dit alles onder het toeziend oog van 10 grote albatrossen die stonden te dringen om de restjes te pakken. (Oversized boos kijkende meeuwen die het zijn, haha).

In de middag werden we bij de overblijfselen van een walvis jagers dorp gedropt. Hier konden we zelfstandig de overblijfselen verkennen om vervolgens via een korte maar mooie wandelroute naar de andere kant van het schiereiland te lopen. Onderweg kwamen we nog twee amerikaanse herten tegen, we schokken ons dood want je verwacht wat 5 cm grote vogeltjes te zien. Haha maar was wel leuk om weer eens een groot hert tegen te komen. Aan de andere kant van het schiereiland stond matt ons weer op te wacht bij de stijger waar hij ons nog even op wat zeepaardjes wees tussen het kelp.

Op naar Ulva island, dit roofdier vrije eiland is 1 van de laatste eilanden in Nieuw Zeeland waar de kiwi, weka, kaka enz. Zonder vijanden kan voortbestaan. We hebben heel veel vogels gezien en met een constant gefluit om ons heen het eiland rond gelopen. Ons favoriet was de stewart robin een heel nieuwsgierig vogeltje dat je schoenveters aanzag voor een zwarte worm. Een heel mooi eiland met een onaangetast regenwoud.

Net nog even gebeld en ja, morgen gaat door! De weersvoorspelling is gunstig genoeg...

Xxx

Mies en Erik

Ps. De fotos volgen nog, we hebben onze sd kaart reader in de tomaat laten liggen. En Marjan we hebben Yvon beloofd geen gekke dingen te doen dus het zal morgen wel meevallen :)

• 17 Maart 2014 - 09:04

Mama En Papa:

Hoi Mies en Erik
    Papa ziet groen van gezonde jaloezie, zoveel vissen gevangen met haaien enz, WOUW
    Wij hebben ook een beetje gekeken op google naar Steward Island, het lijkt ons fantastisch.
    Jullie maken ons wel nieuwsgierig wat er morgen gaat gebeuren, maar goed het weer is jullie goed gezind schrijft je, dus succes dan maar. Nog even wachten op jullie verhaal, kunnen niet wachten. xx