Dag 3 Tongariro Northern Curcuit - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Dag 3 Tongariro Northern Curcuit - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Dag 3 Tongariro Northern Curcuit

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Dag 3 Vermoeiend, kort en een mooie hut.

Zwaar verzwakt begonnen we aan dag 3 een dag welke gelukkig een korte route in petto had. En een korte dag hadden we nodig want de weersvoorspelling zag er niet goed uit, morning cloudy but fine, afternoon heavy rain and at night a possible thunderstorm. We moesten vort maken. Gelukkig lagen we op het eerste daglicht te wachten, dus vertrokken we lekker vroeg.

Maar de vermoeidheid sloeg zeker, in het begin, in als een bom. De eerst kleine afdalingen waren voor mij enkel brekers. En het duurde dan ook niet lang voordat ik gestrekt op de grond lag. Gelukkig was het meer een van vermoeidheid valletje en niet een serieuze val waardoor het mee viel. Dus we moesten onze geheimen wapens inzetten, een Mother energie drankje en de muziek ging aan. Doping voor het lijf en geest! Zeker het nummer conquest of paradise van Vangelis bracht een lach op ons gezicht.

Om 10 uur hadden we de derde en laatste hut bereikt. En wij wilden absoluut niet meer in de tent! Dus we hadden 2 matrassen geclaimd met onze slaapzakken. De afgelopen twee dagen hadden we 3 Australische mannen en 2 Amerikaanse meiden ontmoet. En vandaag hadden we nog veel tijd om samen te kletsen en spelletjes te doen. Was erg gezellig we hebben zelfs twee personen geleerd te klaverjassen, wat volgens mij over de grens niet gespeeld wordt... En om 12 uur begon het te hozen en te waaien pfff wij wilden nu echt in de hut blijven! We wisten alleen niet of alle bedden waren gereserveerd. Om 7 uur kwam er een doc ranger het verlossende antwoord geven dat we konden upgraden. Slapen in de hut, 11 uur om precies te zijn haha!

We waren gesloopt.

• 27 Januari 2014 - 09:57

Cocky:

Wat klinkt dat Engels leuk, he, van die Australiërs?!