Aankomst, Auckland en de tomaat - Reisverslag uit Matata, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Aankomst, Auckland en de tomaat - Reisverslag uit Matata, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Aankomst, Auckland en de tomaat

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Matata

Aankomst, Auckland en de tomaat

Hier is het verslag van de eerste dagen in Auckland. We vertrokken vanuit Bangkok om 17:50 richting Taipei, dit zou voor ons een spannend moment worden omdat we in Taipei moesten overstappen op een andere vlucht (binnen 50 min). Gelukkig verliep dit prima en zaten we op tijd in het vliegtuig richting Brisbane. De vlucht van 9 uur verliep terug kijkend prima, echter in het vliegtuig was het een ander verhaal. We hebben namelijk de gehele vlucht heftige turbulentie, schudden, zakken, stijgen, loopings en kurkentrekkers we hebben het allemaal gehad. Gelukkig zijn wij goede slapers en hebben we driekwart van de vlucht knikkebollend mee gemaakt. Na een goede landing een vlotte transfer naar Auckland en ja wel we waren geland op Auckland.

Als twee zenuwachtige, maar met groots enthousiasme gevulde abel Tasmannetjes zetten wij onze eerste stap op Nieuw Zeelandse bodem. De douane beambten hadden gelukkig geen problemen met de zakmessen en visgerei, we moesten alleen even op een hallemiet mat dansen om onze schoenen te desinfecteren. Snel een taxi opzoeken en naar het hostel in ponsonby. Inchecken, boodschappen doen en slapen.

Het hostel leven beviel ons niet zo, het voldeed niet geheel aan onze verwachtingen (die misschien wat waren beïnvloed door de Thaise luxe). Kamer, bed en gedeelde sanitaire voorzieningen met 30 andere mensen. Voor hetzelfde geld en ongeveer dezelfde voorzieningen konden we 5 nachten op een camping verblijven! Dit was echter iets voor later want we moesten nog maR even in 3 dagen een auto vinden.

Na wat stationwagens te hebben gezien, hadden we nog een afspraak met een backpackers stel. Zij verkochten namelijk hun buscamper. Een 2.4l Mitsubishi L400 (rood). Dit busje was perfect, niet veel kilometers recent een grote beurt gehad en een ge-update wof en rego plus de gehele inventarisatie. Prijs onderhandelen als een krenterige Nederlander en deal! De Tomaat was van ons! We met 1 aankoop de Nieuw Zeelandse versie van Peter en Cocky. Ik kreeg ineens spontaan last van goudkoorts...

Snel de stad uit en naar een rustige camping aan het strand. De 275 km waren een eitje we hadden beiden snel het links rijden door. Alleen regelmatig gingen de ruitenwissers plotseling aan als we wilden afslaan maar dat lag denk ik niet aan ons. Wat om ons heen zagen we heel veel rood aangelopen bestuurders met ruitenwissende auto's op zonnige dagen.

Aangekomen op de heerlijke Doc camping in Matata, konden we via de receptioniste (super kiwi) een trip voor de volgende dag boeken naar white island. 1 van onze top 10 things to do!

Xxx

Erik en Mies

• 19 Januari 2014 - 22:45

Peter En Cocky:

WAY TO GO , CHAMPS !!!!!!!!!!

WE ARE SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO PROUD ( AND JALOEEEEEEEEEEEEEEEEEERS!!!!!!!)

FANTASTISCH, FANTASTISCH, FANTASTISCH.

HADDEN JULLIE NU OOK MAAR DE DETECTOR BIJ JULLIE.
    AF EN TOE EVEN DE DETECTOR SWINGEN ON THE BEACH EN DAAR DAN JE CAMPINGFEE VAN BETALEN. :)

NU SNEL NAAR HET VOLGENDE VERSLAG.