Dunedin, Chocolade fabriek en de Highlanders - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Dunedin, Chocolade fabriek en de Highlanders - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Dunedin, Chocolade fabriek en de Highlanders

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

24 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

na het haaien avontuur reden we naar de Catlins, dit is een mooi natuurpark aan de zee van heuvel landschap met veel boerenland. We reden naar Curio Bay, waar we aan zee hebben gekampeerd! En jawel het zal weer eens niet zo zijn Erik spotte een groepje wilde hector dolfijnen vlak langs de kust. We hebben lekker vanuit onze tomaat naar deze dieren zitten gluren.

De volgende dag reden we naar Dunedin over de senic road welke echt prachtig was, mede dankzij het mooie weer! Het was ongeveer 120 km rijden, maar met en lekker muziekje erbij ben je er zo. We verbleven op een kiwi holiday camping deze is zeer lux! Even wassen en lekker douchen was wel fijn na steward island!

Dunedin is echt een hele mooie stad met oude gebouwen, kerken en jawel een chocolade fabriek! Daar wilden we wel een kijkje gaan nemen natuurlijk. Dus we gingen naar binnen om een tour door de fabriek te boeken. De tour begon met een filmpje over: hoe chocola gemaakt wordt, dat je geen sieraden aan mag houden en een haar netje op moet. Erik moest ook een baard netje hhahah hij leek wel kabouter plop!! Tijdens de tour kregen we bij elke stop en reepje chocola die je in een zakje mee naar huis kon nemen. Verder mochten we vers gemaakte chocolade proeven, wat heerlijk was. Het hoogtepunt van de tour was 5 meter hoge chocolade waterval! Dit is de enigste chololadefabriek in de wereld waar je naar binnen mag om te kijken hoe chocolade gemaakt wordt. We hebben helaas geen oempaloempas gezien, maar het was onwijs leuk!

Daarna hebben we wat gegeten op het plein in Dunedin wat erg lekker was! Toen we onze buikjes vol hadden gegeten, zijn we naar een ticketverkoop geweest om kaartjes te kopen voor de rugby wedstrijd van de highlanders uit dunedin tegen de hurricanes uit wellington (wij waren natuurlijk voor de highlanders!) toen we de kaarjes hadden gekocht vroeg ik aan erik " heey erik wat zijn eigenlijk de spelregels van rugby?" en erik zei " ja uuhhmm.. ga maar even googlen" hahah!!

We reden naar het stadion met de tomaat. Het was een mooi stadion en zat aardig vol! De wedstrijd begon en ja hoor de eerste punten waren voor de highlanders! Yes! Tijdens de wedstrijd hadden we leuk engels commentaar achter ons "come on tackel!" Get him down!! dat was erg grappig om te horen! Uiteindelijk scoorde de highlanders hun eerste try (touch down)! Het stadion ontplofte en wij juigde hard mee. de highlanders stonden voor in de rust. Ondertussen werden er allerlei spelletjes gedaan, zoals gooi een bal in de basket en win een mobiel en een dance off van vodafone welke een mevrouw naast ons won en een ipad mini kreeg. De tweede helft begon en de highlanders scoorde nog een try, maar de hurricanes kwamen terug met 2 try's. Dat was niet gegoeg om de highlanders nog in te halen het werd 35-31 de highlanders wonnen de game! Erik had ook een pet gekocht en is gesigneerd door Brad Thorn, dit is de vedette van het team, hij heeft ook in het Nieuw Zeelandse team gespeeld (de all blacks). Verder signeerde ook een andere speler Ben Smith de pet, hij was ook erg goed! Het was een super leuke dag op naar de camping om lekker te gaan slapen!

groetjes van de highlander fans!
xxxx

• 24 Maart 2014 - 06:53

Yvon:

Zijn jullie niet per ongeluk in het paradijs beland? Een Willy Wonka-achtige chocoladefabriek én een rugby wedstrijd, wow, wish I was there!

• 24 Maart 2014 - 12:20

Mama En Papa:

Wat zal Paul jaloers zijn, de chocolade eter. Stuur hem een reepje. Hartstikke leuk die hector dolfijntjes.xxx

• 24 Maart 2014 - 14:40

Sanne En Paul:

Zeker jaloers, maar ook op Kabouter Plop meets Jaws. Jullie zijn ook een stel hoor; naar rugby gaan zonder de regels te kennen :) Ziet er allemaal heel leuk uit en ook hier zijn wel jaloers! Geen Stonesconcert in Nieuw-Zeeland helaas, het is uitgesteld tot november 2014. Wees maar blij dat je geen kaartjes hebt gekocht. Wij gaan op 28 juni naar ze toe in België (festival TW Classic met o.a. ook Simple Minds, Triggerfinger en Seasick Steve). Hopelijk ben jij nu ook een beetje jaloers :)

xxx
    Sanne en Paul