Foxton, Ferry en het Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Foxton, Ferry en het Zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Foxton, Ferry en het Zuidereiland

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Na onze actieve dagen in tongariro national park werd het tijd voor wat ontspanning, we vertrokken richting foxton beach. Een kust plaatsje zo'n 140 kilometer ten zuid-westen van Tongariro. We hadden een relaxte camping op het oog met toegang tot het strand. Onderweg hebben we ons weer voor de zoveelste keer verbaasd over het landschap en de heerlijke wegen die zichzaggend bergen en heuvels doorkruizen. Onderweg weer een nieuwe vogel gezien namelijk de Karearea, een grotere roofvogel die vooral in het Noordereiland het leven van de veldmuisjes zuur maakt. Staat tenminste op het 20 dollar biljet.

We kwamen aan op foxton beach holiday park een zeer rustige camping met welgeteld 2 andere campers op het terrein. Maar wel een grote keuken, wc's, douches en wasmachines. Hier hadden we geen last van wachtrijen. Lekker uitrusten was het doel, wat goed lukte... Zo goed zelfs dat we ons begonnen te vervelen. Even naar het dichtbij gelegen stadje Levin om wat leuke spulletjes te kopen. En met wat spulletjes bedoel ik het gehele warehouse filiaal; badminton, beach tennis, stretcher, softball, NZ monopoly enz. We dwongen onszelf hiermee echt op de camping te blijven want het budget was voor de dagen die volgde was gewoon weg! Wel nog even langs de supermarkt om een feestmaal te kopen op de tongariro overwinning. Oftewel een 400 gram hertenbiefstuk en een lekkere fles Nieuw Zeelandse wijn. (Allebei voor niks als je vergelijkt met Europese prijzen) (Zie foto's)

Driedagen later de 31ste stond ons volgende avontuur te wachten, de oversteek naar het Zuidereiland! In wellington zouden we op de Ferry stappen om vervolgens naar picton te varen. Bij de Ferry aangekomen waanden we ons in Hoek van Holland, de Ferry bleek gewoon een ordinaire stena line boot te zijn. In ons geval de stena alegra pfff... Maar na een paar minuten naar buiten te hebben gekeken, waren we weer terug in wellington. We hadden een super uitzicht over de bay met, jawel, dolfijnen die de boot volgden. Leuke manier om het noorder eiland achter je te laten. Na 3 uur varen, voerden we door het ruige landschap van marlborough sounds. Het Zuidereiland!

Aangekomen in picton was het al erg laat geworden, dus reden we snel door naar de camping. Welke mooi was gelegen in de Shakespeare bay van marlborough sounds! Hiervoor moesten we wel even nog 30 minuten door de fiorden heen rijden voordat we er waren maar uiteindelijk waren we er dan. En het verschil met het Noordereiland was de volgende morgen goed te zien. Hoge fiorden, azuur blauw water en dikke subtropische vegetatie. Wij gaan het heel erg naar ons zin hebben in het zuiden!

Gr.

Erik en mies

Ps. Arie, in Tsjechië konden we veel sterren zien, maar hier zie je ze werkelijkwaar allemaal! We hadden een maanloze nacht!

Ps.. Tim tam cookies bestaat 50 jaar Cocky en we eten heel veel, haha verslavende dingen!

• 02 Februari 2014 - 10:12

Mama En Papa:

Alweer 6 jaar samen, gefeliciteerd lieverds.
    Als wij de foto's van het zuider eiland zien, wanen wij ons in Noorwegen.
    Je broer verblijft met Sanne in Lissabon dit weekend. 2 jaar alweer.
    Veel plezier en lekker veel vissen vangen.

• 02 Februari 2014 - 13:27

Peter En Cocky:

Halllooooooooooooooo U2,

Was het geen optie om bij de Ferry te staan en de volgende dag pas de camping te doen? Public toilets zijn er toch vast ook veel en in de bewoonde wereld toch wel netjes?
    Des te meer dollars hebben jullie voor TimTam!! (en biefstuk natuurlijk)
    Zie je wel wildkampeerders of helemaal niet?
    Anyway, weer geweldig leuk om het verslag te lezen en de foto's te zien.
    Have fun en tot volgende keer!

xxxx

• 02 Februari 2014 - 14:28

Yvon:

Heerlijk joh effe in de relaxstand ! X

• 02 Februari 2014 - 18:00

Debbie:

Hoi reislustigen, wederom een prachtig verslag en mooie foto's, genieten daar zeg !
    Zo'n rustmoment inbouwen is wel heel belangrijk al snap ik dat het nieuwe avontuur op zich wacht.

Hier nog altijd geen voorjaar maar de dagen beginnen te lengen, we kijken uit naar warmte en zon.

Bedankt voor jullie impressie, tot gauw, groetjes,

Debbie

• 03 Februari 2014 - 12:19

Arie:

Leuk zeg, steek mij de ogen even uit. Natuurlijk ben ik, nu, stinkend jaloers, om met de woorden van je moeder te schrijven. Verder kom ik tot de ontdekking dat je steeds weer nieuwe lessen leert. Dat is soms leuk, en soms ook niet, maar daar kun je later ook voordeel van hebben. Op zijn minst iets om op terug te kijken. Leuke foto's, iedere keer, kun je later nog nabladeren. Veel plezier verder en de groeten maar weer, van ons.

• 03 Februari 2014 - 15:13

Art:

He Mies en Erik,

Helemaal leuk wat jullie aan het doen zijn, en zorg dat je alles bewust mee maak, dit is een reis die je je hele leven niet zal vergeten, zorg er voor dat je achteraf niet zegt had ik maar dat gedaan of was ik maar daarheen gegaan. Geniet ervan, gr Art