Dag 6 Aapjes, treden en de mekong rivier - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu Dag 6 Aapjes, treden en de mekong rivier - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu

Dag 6 Aapjes, treden en de mekong rivier

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

10 Januari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Chiang Rai naar de Golden triangle

Gisteravond, na de witte tempel, kwamen we aan in chiang rai, een van de noordelijkste plaatsen in Thailand. Aangekomen bij het zeer mooie en luxe hotel gingen we snel de stad in voor wat eten. De groep wilde graag weer eten bij de kraampjes langs de weg, maar wij waren meer in voor wat vertrouwd eten. Dus namen wij plaats in een goed Italiaans restaurant, waar we zeer lekker hebben gegeten.

Na het eten liepen we naar de markt van chiang rai, waar we snel de rest weer tegen kwamen. Op de markt heeft mies een leuk shirt gekocht met een Volkswagen busje erop en een armband met een olifantje, olifanten staan nu namelijk samen met dolfijnen op een gedeeld eerste plaats in haar lievelingsdieren klassement. Na wat verder gestruind te hebben op de markt besloten we om met de groep naar een teepee bar te gaan. Een teepee bar is de Aussie versie van een hard rock café. Hier hebben we de verjaardag van een groepsgenoot gevierd en behomian rapsody gezongen, met jawel een honderd procent karaoke score.

Vanochtend vertrokken we richting de golden triangle met onderweg een stop bij de monkey temple. De monkey temple was beroemd vanwege zijn aapjes... Eh nee voor zijn koi karpers. Er was een enorme vijver met honderden koi karpers en meervallen waar toeristen de vissen konden voeren. Maar wat de naam al deed vermoeden, liepen er gelukkig ook nog wel wat aapjes rond. Je hoefde alleen niet te proberen iets te eten want de bijdehandjes besprongen je met een compleet elftal wanneer ze je eten in de gaten hadden. Uurtje rondlopen en de bus weer in op naar de Golden Triangle.

Onderweg stopte we voor de grens met Myanmar om nog wat rond te snuffelen op de markt. Pun Pun bood mensen aan om een hoog gelegen tempel te bezoeken. Mies had het echter een klein beetje gehad met de tempels dus wilde liever niet, echter het vooruitzicht van een mooi uitzicht over Myanmar besloten we toch te gaan. Na een kleine wandeling zagen we de tempel liggen, tot groot genoegen van mies, aan het einde van een 500 treden lange trap. Ik zal er geen woorden aan vuilmaken maar het was een schitterend uitzicht!

Op naar de Golden Triangle in vroegere tijden de opium hoofdstad en nu vooral bekend vanwege het drie landen punt tussen Thailand, Myanmar en Laos. Hier zijn we in het, niet al te interessante opium museum geweest. Om 4 uur reden we naar het hotel waar de meeste van ons meteen gingen slapen. Maar mies en ik hadden andere plannen. Wij zijn namelijk naar de mekong rivier gelopen om daar even te kijken of we een exotisch visje konden vangen. Maar helaas buiten wat mooie foto's leverde het geen vis op.

Morgenvroeg er weer uit, dan staat het temple complex van chiang mai op het programma.

X

Erik en mies

• 10 Januari 2014 - 16:37

Mama En Papa:

Als je nu eenmaal daar bent, zoveel mogelijk gaan bekijken!!!
    Veel plezier!

• 10 Januari 2014 - 22:05

Mama Cees Marlowe:

Weer een leuk verslag! We kijken er elke keer weer naar uit. En beleven zo jullie reis ook een beetje mee!