Dag 3 fietsen, zonsondergang en sprinkhanen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu Dag 3 fietsen, zonsondergang en sprinkhanen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu

Dag 3 fietsen, zonsondergang en sprinkhanen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

07 Januari 2014 | Thailand, Sukhothai

Fietsen, zonsondergang en sprinkhanen

We begonnen vandaag, ruim op tijd, met een taxi rit naar het sukhothai historisch park! Waar we de gehele ochtend een fietstocht hadden langs alle ruïnes en natuur. Terug bij het hotel hadden we ons verzameld om in, de verwachtte taxi's, te stappen. Echter had Pun Pun ander vervoer geregeld voor ons, namelijk een busje met een zo goed als open laadruimte waar wij op twee banken werden gezet. (Zie foto)

Na een erg interessante en leuke rit kwamen we aan bij het park. Waar wij met zijn alle fietsen konden uitzoeken voor le tour de sukhothai. Het was een super rondleiding, fijn om met de fiets te doen, genoeg tijd voor foto's en interessante verhalen over de tempels verzorgt door Pun Pun. Met als extraatje een lief schildpadje wat lekker naast het fietspad zat te zonnen. We konden het niet laten het beestje even op te pakken. Het leukste vond mies dat hij haar vingers op de meest luie en langzame manier probeerde weg te duwen met zijn pootjes! Na wat foto's te hebben genomen, hebben we hem maar snel in het water gezet om vervolgens met een sprint ala Kittle ons weer samen te voegen bij het peloton.

Om 2 uur werden we weer bíj de uitgang opgewacht door onze 'taxi' om zo even een siësta te houden in hotel! Want er stond nog een druk avond programma in het vooruitzicht, zonsondergang bekijken en dineren langs de weg bij de straat kraampjes. We hadden met een klein groepje afgesproken om samen terug te keren naar het park om de tempels en het meer te bewonderen met de ondergaande zon. Het was werkelijk waar prachtig! (Zie foto's)

De zon was weg en we konden ons opmaken voor het avondeten. We namen eerst veilig wat watermeloen en papaya voordat we ons zouden te goed doen aan alle exotische gerechten. Want er lagen wat ondefinieerbare verschijningen op de grilplaten! Een metgezel was wel in voor een uitdaging en bestelde een ei... Een ei?! ja zo kon je het 3 weken geleden misschien nog noemen! Het ei wit was doorzichtige drilpudding en het ei 'geel' was zwart! Als ze dit ei zouden toevoegen aan de eetproef van expeditie robinson houden ze voor volgend jaar geen kandidaat meer over! Toen het ei na 1 hapje werd gevoerd aan een zwerfhond namen we even een stapje terug in de exotische schaal. Mies en ik bestelde pad Thai een lekker noedel achtig gerecht. Maar ik moest nog wel 1 gerecht proberen wat alleen in Azië kan, namelijk insecten. Gelukkig wist Pun Pun wel een mooi kraampje met gefrituurde sprinkhanen, krekels, larven, bamboe wormen en watertorren. Jam jam we bestelde een zakje sprinkhanen, krekels en larven die we vervolgens op een bord serveerde aan de groep. Dit werd door veel vrouwen waaronder mies in heel veel dank ontvangen! Echter na een hoop kabaal, heeft toch iedereen het geprobeerd, zelfs mies propte haar mond vol met een knapperige krekel! Het smaakte prima, het zijn net chips in een wat minder smakelijk vormpje ( de foto's zullen spoedig volgen).

Het was een hele gezellige en lachwekkende belevenis welke we hebben afgesloten in een plaatselijk barretje met uiteraard een karaoke. Waar ik moest geloven aan the wind of change en mies aan under my umberella Ella Ella eh eh eh...

Xxx

Erik en mies

• 07 Januari 2014 - 18:15

Mama En Papa:

Gedurfd van jullie insecten te proeven. Het hoort erbij als je door azie trekt.
    We kijken uit naar nog meer info en foto's. xxx

• 07 Januari 2014 - 18:50

Chan:

Wahahah die mies eet ook echt alles!
    Super leuk om jullie avonturen te lezen!
    Ik kijk uit naar de foto's!
    Veel plezier!

• 07 Januari 2014 - 23:42

Cocky:

Helemaal super allemaal.
    Ik ga meteen uitzoeken welk nummer dat is. "Under my umbrella"
    Bye Bye