Klussen, Koning van het woud en whoofen! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Klussen, Koning van het woud en whoofen! - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Klussen, Koning van het woud en whoofen!

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

29 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Naast dat Hayden blij was met ons besluit om te komen helpen het eiland te renoveren, was hij ook erg blij dat ik weer mee kon gaan vissen met de roeiboot. Hayden is een 36 jarige Maori die de helft van zijn leven heeft doorgebracht als professioneel rugbyer in Canada, Engeland, Frankrijk en Duitsland. En net zoals bijna alle Maori's is ook Hayden een zeer relaxte vent die alles op zijn eigen tempo doet. Wij kregen al snel ons project toegewezen wat het schuren van het dak was, dit beviel ons prima. Hoog op het dak met een uitzicht over de Keri Keri Inlet en altijd een lekker zonnetje. Maar alle karweitjes waren leuk om te doen, na het dak schuren mochten we nieuwe planten planten rond het eiland, bomen planten en nieuwe campeerplaatsen creeren. Het was heel gemakkelijk werk waardoor we vaak genoeg al binnen een uur klaar waren en we de rest van de dag vrij hadden.

Tijdens zo'n vrije dag zijn we naar het Waipoua Forest gereden, wat aan de westkust ligt van het Northland. Dit betekende dat we een mooie route konden volgen van Keri Keri, wat aan de Oostkust ligt, dwars door het Northland gebied. Een schitterende route met bergen welke bedekt waren met groen subtropisch regenwoud en woeste kuststroken. Bij het Waipoua Forest aangekomen vonden we al snel het wandelpad naar de plek waar de Koning van het woud stond. Na vijf minuten lopen, kwamen we bij de Koning. Een enorme Kauri boom van 2000 jaar met een dikte van 6 meter en een hoogte van 40 meter domineerde het woud. We hebben echt nog nooit zo een grote boom gezien. Echter bleek dit nog een kleintje te zijn vergeleken met de gesneuvelde bomen die in de 19de eeuw waren gekapt of tegenwoordig werden gevonden in moerassen. Vooral uit de moerassen worden enorme stammen gehaald welke 45000 jaar geleden zijn bedekt. Dit is een leuk feitje voor het volgende verhaal.

Terug op het eiland kregen we een verassing van Hayden en Laura (vriendin en mede manager) dat we dit weekend mochten verblijven in de Kiwi Lodge, mits er geen toeristen interesse hadden. Dit was een hele fijne verassing want de Kiwi lodge was een luxe bungalow met lig bad, king size bed en vaatwasser. Luxe die we verassend genoeg niet hadden in de Tomaat... Helaas moesten we nog even wachten aangezien het dinsdag was, maar ons verblijf werd verbeterd door de komst van twee franse jongens waar we goed mee konden opschieten. Pierre en Victor besloten ook te gaan Whoofen waardoor we binnen no time de meeste projecten hadden afgerond. Waardoor we tijd overhielden om te gaan vissen en daarmee ons avondeten te vangen. We zijn uitgegroeid tot experts in het schoonmaken en bereiden van Karawai en Snappers. Samen met de fransen, zij beschikten over goede kook vaardigheden en wij over uitstekende vissers vaardigheden, hadden we iedere avond wel een lekker vers (gratis) maaltje.
We kunnen niet wachten om de Lodge te bewonen!!

groetjes

Erik en Mies