Coromandel, Value valuation en Keri Keri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Coromandel, Value valuation en Keri Keri - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Coromandel, Value valuation en Keri Keri

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

15 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Dezelfde na middag zijn we vanaf Hobbiton doorgereden naar het Coromandel gebied. Een gebied wat volgens het anwb boekje het vakantie gebied is voor Nieuw Zeelanders omdat hier altijd de zon schijnt. Dit vonden wij op dat moment de belangrijkste reden om hiernaar toe te rijden, want we hadden alweer een tijdje geen zon gezien. We kwamen uiteindelijk in het donker aan op de camping van Opouture, een strand plaatsje wat alleen in het anwb boekje was aangegeven en nergens op de kaart te vinden was. Maar we waren er aangekomen en hoopte dat de camping beduidend goedkoper was dan de eerder bezochte snert camping in een stadje, waar de campingeigenaar zonder blikken of blozen 50,- vroeg per nacht!! Het was Pasen...

Gelukkig bleek deze camping beduidend goedkoper te zijn en onze gebeden waren aangehoord. Het was een strak blauwe lucht met (ik zou zweren) een lachend zonnetje! Heerlijk, op naar het strand want daar stond deze plekje bekend om, het witte niet toeristische strand. Hiervoor moesten we even een wandeling maken door mooi pinetree forest, maar na 20 minuutjes kwamen we uit de boomgrens op het witte strand. Prachtig zo als de bomen abrubt overgingen in witzandstrand en de zee. Hier hebben we de hele ochtend rondgelopen en gezeten, even weer genieten van de zon.

Verder die dag vervolgden we onze reis richting het noorden van Coromandel naar het plaatje Hohai, waar de Cathedral Cove was gelegen. Echter is het traditie in Nieuw Zeeland om met Pasen deze grot te bezoeken in plaats van thuis eieren te verstoppen want we waren niet de enigste... We zijn in polonaise naar de bay gelopen. Pfff... jammer van de drukte maar we mogen niet klagen met de zon, zee en strandjes.

De volgende dag waren onze plannen beduidend anders dan tot nu toe, we moesten namelijk gaan denken over het verkopen van het busje, werkzoeken en een plek waar we dit allemaal het beste konden doen. We besloten om naar Auckland te rijden om hier de auto te laten valueren bij wat auto dealers om zo onze noodoptie te bekijken. Het seizoen met backpackers was ongeveer afgelopen en we wisten dat de busjes en people movers wat minder in trek werden. Dit bleek wel bij de autodealers die we bezochten. 'a fully furnished mini van, I'll give you $1500,- for it', 'Haven't seen such a van for a long time, don't know if it will sell fast, you can get $2000,- max for it'... Juist ehm dat wordt onze aller aller aller laatste optie dus, want dat is wel heel weinig!! We besloten ons eerst verder te richten op werk en dan vanuit de werkplek de auto te verkopen.

De plaats waar we veel advertenties vonden voor seizoenswerk was Keri Keri. Hier was veel te doen in de kiwi, orange en advocado orchards. Iets wat ons meer aantrok dan schoonmaken in een hostel ofzo. Dus vertrokken we richting Keri Keri zo'n 250 km ten noorden van Auckland gelegen in het Northland. En een bijkomend voordeel is dat het klimaat in deze regio sub tropisch is. Lekker!! In Keri Keri hebben we wat dagen gedaan over het vinden van werk, een IRD nummer (belastingnummer) bemachtigen en een bankaccount. Maar uiteindelijk konden we bij Orangewood terecht om Kiwi's te plukken.

xxx

Erik en Mies

• 15 Mei 2014 - 11:29

Mama En Papa:

Nou nog 10 dagen NZ en dan op naar Fiji. Nemen jullie in stijl afscheid van de tomaat, want hij heeft julie toch maar overal gebracht. Weer prachtige foto's.xx

• 15 Mei 2014 - 23:07

Cocky:

Sooooooooooooooooo beautiful It hurts !!!
    Count Down.

xxxxxxxxxx
    P en C

• 16 Mei 2014 - 21:43

Debbie:

Mooie foto's, ongelooflijk dat jullie al 5 maanden op reis zijn, zo te zien is er nog veel te genieten !

• 25 Mei 2014 - 21:15

Marianne Van Der Kruk:

Lieve Mies en Erik

Jullie hebben wel heel mooie foto,s gemaakt van jullie trip, ben blij dat jullie werk hebben gevonden. Hoop dat de auto snel wordt verkocht en dat jullie snel en heelhuids weer thuis komen. Nu nog even genieten van de kiwi,s en avontuur en dan richting Nederland.
    groetjes Marianne