Hanmar Springs, Blenheim en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Hanmar Springs, Blenheim en Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Hanmar Springs, Blenheim en Wellington

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

17 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

We konden kiezen, direct door rijden naar Picton of nog een kleine omweg nemen langs Hanmar Springs. Het werd dit laatste, Hanmar Springs is een dorpje bekent vanwege de hot springs! Even weer wat beauty, relax en fashion voor Mies. Hanmar springs was heerlijk, er waren winkeltjes, cafeetjes en de zon scheen vol op. Voor mies even de gelegenheid om op te laden.

Na aankomst op de camping gingen we direct naar de warme bronnen. Bij de bron aangekomen zagen we alleen geen modderige of natuurlijk gevormde baden, maar een groot waterpark met glijbanen, zwembaden en heeel veel warmwater baden met verschillende temperaturen en smaakjes (geurtjes vooral). Heerlijk relaxen, baantjes zwemmen en rond dobberen in pruttelend water.
Geheel ontspannen zijn in het stadje wat winkeltjes langs gegaan voor nieuwe kleren. 1 van ons was namelijk de outdoor kleren een beetje zat... Dus dat was 3 uur non stop kleren in het pashokje mikken. Maar uiteindelijk zijn we (ze) geslaagd. Snel de nieuwe outfit showen op de nabij gelegen look out over de vallei.

Maar de fashion honger was nog niet gestild (jeey), de volgende dag was het de beurt aan Blenheim. Hier kon Mies helemaal los, want dit rijke en luxe wijnstadje had precies de jaarlijkse fashion week. Het was wel weer even fijn om in een stad te zijn met een beetje bekende winkels enz. Mies was na een knip beurt en een jasje helemaal weer gelukkig. Mooi want dan sluiten we het zuidereiland compleet en met een zeer fijn gevoel af. Hopelijk brengt het Noordereiland alleen al half zoveel leuke herrinneringen met zich mee als het Zuidereiland!

En dit Noordereiland begon in de hoofdstad Wellington. Na de avond ervoor aan te zijn gekomen met de ferry, konden we de stad gaan bekijken. En vooral de indoor activiteiten, want het regende pijpenstelen! Snel naar Te Papa, het nationaal museum van Wellington. Een heel leuk museum! Hier hebben we toch wel 5 uur gedaan over het 7 verdiepingen tellende museum. Met als hoogte punt de nederlandse schilders verdieping waar we onze afkomst hoog hebben gehouden door te laten zien dat wij nederlanders heel goed kunnen tekenen en schilderen. Hier waren namelijk foto's maken niet toegestaan, maar overal lagen vellen papier en potloden om zelf de schilderijen na te tekenen. We hebben beide een versie van lake matheson getekend.
Groetjes

De van Goghjes

• 17 April 2014 - 12:41

Mama En Papa:

Michelle wat een prachtige catwalk had je daar.xx vanuit sofia bulgarije

• 26 April 2014 - 00:21

Cocky:

Net terug uit Engeland. Paar Aussie vrienden opgezocht. Was leuk.
    Heel herkenbaar gevoel, Mies, dat van die kleding. Dat setje met die parasol/paraplu op de foto daar zag ik jou in gedachten ook wel in. :) Ik ga gauw naar het volgende verslag.
    xx