The great white shark! - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu The great white shark! - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

The great white shark!

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

19 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

De grote dag was daar! Na een onrustige nachtrust hadden we goed ontbeten en stonden we om 9 uur klaar op de main warf van stweart island. Hier zou mike de kapitein ons komen ophalen. Aan boord konden we onze backpacks in de kajuit kwijt en stelden we ons voor aan de mede reizigers. We raakten al snel aan de praat met fraiser en liss die net als ons ook bestwel nerveus waren.

Na een uur te hebben gevaren waren we op de juiste plek. Dicht langs een eiland waar een grote kolonie zeehonden was. Door deze beesten konden wij dit avontuur beleven, want de zeehonden staat hoofdzakelijk op het menu van dit enorme dier!

Snel onze wetsuits aan en de duikinstructie volgen, dit was relatief makkelijk want we hadden geen zuurstofflessen op ons, maar lange slangen voor de zuurstof. Hierdoor leek het meer op snorkelen dan op echt scobaduiken. Mike kwam uiteindelijk met een grijns op zijn gezicht naar ons toe met de vraag wie als eerste wilde we konden met zen drieen tegelijk onder water. Natuurlijk gingen wij met fraiser als eerst de kooi in!

En onderwater zagen we hem... Een 5 meter grote witte haai was nieuwsgierig de boot aan het omcirkelen. Waaaaah! Wat een onwijs angstigjagend en gaaf beest! Echter verdween hij ook weer snel waardoor we even uit het water moesten vanwege de kou. Het water was 12 graden waardoor je maar 20 min max onder water kon blijven. Maar onze tweede duik was geweldig. We waren omcirkeld door drie enorme witte haaien die heeel nieuwsgierig waren, misschien wel iets te nieuwsgierig want ze kwamen zo nu en dan even de kooi uit testen. Even checken of die wel echt zo sterk was, want ze beukten er tegen aan! Adrinaline gierde door je lichaam! Snel met de onderwater camera wat fotos maken en hopen dat de foto goed was. (Dat zijn we niet meer gewend zo'n rolletje, haha)

Geweldig we hebben zeer genoten van de prachtig grote haaien, die maar al te graag dichtbij kwamen. Geweldig! Snel naar bluff terug om de fotos af te laten drukken! En de fotos zijn geweldig!! We hadden geen betere fotos kunnen hebben! 2 fotos met een haai met zijn bek open!

Het was echt geweldig!

Xxx

Sharkbait

Ps de uitgeprinte fotos zijn mooier in het echt maar het geeft wel een goed beeld denk!

• 19 Maart 2014 - 08:16

Mama En Papa:

We wisten dat jullie op haaien fotojacht gingen, gelukkig is het mooi en goed geeindigd. Wat een belevenis, wel akelig eng hoor. Dat wordt nog voor jullie afkicken na deze bijzondere vakantie, zoveel adrenaline doen jullie nooit meer op. xx

• 19 Maart 2014 - 08:19

Vollies:

Jeetje het moet echt niet gekker worden.
    Aan mij niet besteed (al bang van een gup)
    Wel weer mooie foto's.
    Gr Lian

• 19 Maart 2014 - 09:04

San:

WOW Wat gaaf zeg. Maar ook best eng om zon enorm beest van dichtbij te aanschouwen.

Geniet maar lekker verder daar in het verre nieuw zeeland.

Groetjes tante San

• 19 Maart 2014 - 13:14

Cocky:

Pfffffjjjuuu! Jullie hebben wel je tijd genomen om je weer te melden. :)
    Had vannacht om 00.00 uur al gebeld naar Shark Dive NZ Stewart Island, die claimen de enige touroperator te zijn voor dit event, maar daar waren jullie niet op de tour geweest. hahaha
    Ik:"Can I ask you something?"
    Hij:"Go for your life"
    Alleen die ene regel daar kan ik weer weken op teren!!!
    Kijkend op google voor eventuele accidents met cagediving bij NZ kwam ik VAN ALLES tegen. Brrrr. (ook de prijzen!)
    Nou Mies/Erik, hartstikke toppie dat jullie het zo geweldig beleefd hebben. Foto's zijn gaaf.
    Jullie hebben gelijk dat je het gedaan hebt. Dit nemen ze je nooit meer af.
    Vanmorgen in het zwembad stond er een ijzeren constructie in het kinderbadje en met een beetje fantasie haalde ik er een haaienkooi uit. (Het was een goal maar ik was zonder bril moet je rekenen) hahaha
    Nu weer heerlijk in jullie eigen tomaat op naar het volgende fijne moment.
    Bedankt dat we weer hebben kunnen meebeleven.
    Big Hug xxxx

• 19 Maart 2014 - 17:21

Mama:

Gelukkig is het allemaal goed gegaan!
    Wat bizar zeg! Zo'n groot roofdier van dichtbij brrrrrrrrr.
    Wat een gave foto's!
    Ga nu maar lekker nagenieten en iets met kleine vogeltjes ofzo weer doen.

• 19 Maart 2014 - 17:32

Bodine:

Jeeeeetje dat is wel een hele groote!
    Dat jullie het durven... Haha doehet niet na
    Wel gaaaf hoor! &gelukkig zijn jullie nog heeel zijn ;p
    Geniet der nog maar van!

Dikke knuffels, Bodine

• 19 Maart 2014 - 18:53

Yvon:

Zijn jullie nou helemaal gek geworden !!!

(Ok , wel supergaaf XXX)

• 23 Maart 2014 - 15:58

Debbie:

Hoi avonturiers, wat een spannend verhaal, dat jullie dit durven zeg !

Knappe foto's, krijg er de kriebels van, gelukkig zijn jullie er heelhuids uit gekomen :)

Vind dat jullie heel ondernemend zijn, ben benieuwd wat jullie nog meer in petto hebben.

Take care, tot horens,

Groet Debbie