Fiji, surf poster en palmbomen - Reisverslag uit Vatukarasa, Fiji van erik en mies - WaarBenJij.nu Fiji, surf poster en palmbomen - Reisverslag uit Vatukarasa, Fiji van erik en mies - WaarBenJij.nu

Fiji, surf poster en palmbomen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

09 Juni 2014 | Fiji, Vatukarasa

Bula Fiji! Het tropische paradijs, na 3 uur vliegen en 2 uur rijden waren we in het resort Crusoes Retreat aan de Coral Coast. 30 graden, blauwe lucht en overal mensen die Bula riepen als je voorbij kwam, heerlijk. Het kleine resort was geisoleerd van de bewoonde wereld door kilometers jungle en het enigste teken van leven was een nabij gelegen dorpje (300 mensen max). Gelukkig voor ons is het kannibalisme in Fiji gestopt, waardoor we ongestort konden relaxen en genieten van het strand, koraal en de palmbomen. (We hadden alleen niet 3 generaties eerder moeten komen want toen was Hannibal Lector nog het stereotype Fijian, haha)

Desondanks de geisoleerde ligging was er genoeg te doen op het resort. Iedere dag waren er genoeg activiteiten zoals coconut tasting, grass bowling, village tour, nature hike en beach volleyball. Vooral beach volleyball vonden we erg leuk om te doen. Na de eerste wedstrijd, deelde het halve resort ons enthousiasme waardoor we vaak genoeg overdag volleyball training gaven en 's avonds wedstrijden speelden. Naast het volleyball vonden we ook het snorkelen, kayakken en vissen erg leuk. Ik zal niet te lang vertellen over het vissen, maar er is weer een joekel van een spanish makrel gevangen waar we 2 dagen heerlijk van hebben gegeten (Zie foto). Maar naast alle activiteiten was er meer dan genoeg tijd om lekker een ligstoel op te zoeken onder een palmboom!

's Avonds genoten we het meest van onze zonsondergang strandwandelingen, deze hebben we nog nooit zo mooi gezien en dat zegt wat na Nieuw Zeeland (foto). En na de wandelingen lekker aanschuiven in het restaurant, waar we het altijd gezellig hadden met de mede resort bewoners. Vooral met de familie uit Queenstown, NZ hadden we de meeste lol. Tijdens de avond activiteiten zoals bingo, triviant en cava tasting hebben we vaak in ons broek gezeken van het lachen, om Pete die na het Cava tasting als Cava chief van het resort was benoemd. Cava is een Fijian drankje wat 15 jaar geleden de vervanging is geworden van alcoholische dranken in Fiji. Alcoholische dranken zijn in Fiji, behalve in grote steden, verboden voor de lokale bevolking. Afijn de toeristen vielen niet onder deze drooglegging, maar cava was zeker een beter alternatief gezien de vredige en gezellige locals.

Naast alle activiteiten op het resort zijn we ook vaak genoeg langs gegaan bij het dorpje. Hier kende je de meeste mensen, want de helft werkt namelijk in het resort. In het dorp hebben we 1 avond bij de locals gegeten, heerlijk! We namen plaats op de vloer tussen de hele familie rond om een groot kleed welke vol stond met schalen eten. Geweldig gezellig en toen we terug naar het resort gingen was iedereen overtuigd dat Nederland wereldkampioen voetbal ging worden (jammer dat we geen vlaggetjes hadden, anders was het hele dorp nu oranje gekleurd). Echter waren we wel zondag uitgenodigd om naar de kerk te komen, een goede beslissing bleek al snel want die mensen kunnen zingen, niet normaal mooi! Iniedergeval nederlanders zijn nu de nummer 1 gewilde toeristen in Crusoes Retreat haha.

De tien dagen waren veelste te snel voorbij en voordat we het wisten werden we vaarwel gezongen door de locals en hadden we afscheid genomen van de andere toeristen. Fiji was en is echt geweldig!

Moce et vinaka wakalewu voor het lezen
xxx erik en mies

• 09 Juni 2014 - 09:24

Mama En Papa:

Heerlijk zo'n rustig plaatsje, daar konden jullie wel genieten na dat 'harde werken' hhaha.
    Ziet er relaxed uit en wat een grote vis weer die je daar hebt gevangen, was hij lekker??? xx

• 10 Juni 2014 - 11:03

Cocky:

G'Day Erik G'Day Mies,

Even snel kijken naar de prijzen van een ticket. Dit klinkt helemaal als muziek in mijn oren.
    Helaas lukt het mij weer niet om de foto's te kijken. Al eerder lukte het ook niet op de site te komen.
    Bij dat beach volleybal had het wel leuk detecten kunnen zijn.
    Anyway, super dat ook dit gedeelte van de reis zo goed bevallen is. Nu nog even heeeeeeeeeeeeeel erg genieten van Sydney en verheugen op Holland dat natuurlijk zijn eerste wedstrijd speelt speciaal voor jullie op 13 juni als jullie weer voet op Hollandse bodem zetten.
    Alvast een hele goede terugreis gewenst met veel lege stoelen zodat je even kunt gaan liggen :)

Hartelijke groetjes en tot snel
    bye bye
    xxx

• 10 Juni 2014 - 12:04

Cocky:

Foto's nu gelukt.

Bloody Beautiful, Mates !!!