Thermal activity - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Thermal activity - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Thermal activity

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

27 April 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanaf Waitomo zijn met een tussenstop in Taupo terug naar Rotorua gereden. Hier waren we een hele tijd geleden doorheen gereden toen we naar Tongoriro reden en verheugde ons op de bezienswaardigheden hier. Rotorua klinkt precies zoals het er is, er hangt een constante lucht (zeker op droge dagen) van rotte eieren. Dit komt door de hoge activiteit van vulcanisme in de vorm van heet water bronnen en gijzers.
We waren in het bijzonder nieuwsgierig naar het thermal wonderland van Rotorua. Een enorm park van hete bronnen, gijzers, termische meren en kraters. De dag na onze aankomst in Rotorua zijn we gelijk naar dit park gegaan. Hier maakte we al snel kennis met de hoogste gijzer van NZ, Lady Knox. Na plaats te hebben genomen op de tribune was het wachten op de uitbarsting. De uitbarsting werd aangemoedigd door een pakketje zeep wat in de mond van de gijzer werd gedeponeerd. Dit werkte meteen, een 20 meter hoge straal water kwam uit de monding zetten. Gaaf om te zien!

Na de gijzer betraden we het wonderland, waar we langs rokende kraters liepen met zeer interessante namen, Home of the Devil, Thunder crater en The Witch Cualdron. Verder het park in zagen we een meer van borrelend en stomend water. Met de gekste kleuren (zie foto) het pad vervolgde zich in een brug over het 100 graden kokkende water en je werd opgeslokt in de dikke fosfor en zwavel wolken. Je zag helemaal niks tot dat je aan de overkant was van het meer. Hier zijn we nog kokende watervallen tegen gekomen, gif groene meren en pruttelende modderpoelen. Een heel bijzonder park!

Maar er knaagde nog iets in ons hoofd, in het zuidereiland hebben we aan een Nieuw Zeelander gevraagd wat de mooiste plek was van het noordereiland. 'That would without a doubt be Kerosine Creek near Rotorua' een geweldig mooie hot water pool midden in de natuur. Deze geheime plek moesten we ook vinden, alleen locals weten van deze stroom en proberen toeristen op het verkeerde spoor te leiden indien zij ernaar vroegen. Zo las ik op internet. Maar gelukkig hadden we een top camping eigenaar die niet te beroerd was om het geheim met ons te delen. Oftewel geen tijd te verliezen nu het nog droog is. We sprongen in de auto en volgden de instructies op van de camping eigenaar. En ja daar stond het bordje Kerosine Creek 2 km over een gravel pad. Juist ja een gravel pad 20 jaar geleden, nu vervallen met heel veel grote gaten. We voelden ons even als indiana jones met de gaten weg als laatste obstakel voor de schat. Maar de tomaat kan alles aan en na enige zenuwsloppende minuten waren aangekomen bij het wandelpad naar de creek.

We betraden het pad in zwembroek en slippers en volgde het voor 3 minuten... Want daar was die de Kerosine Creek midden in het bos was een beekje snelstromend water met een zeer aangename temperatuur van 36 graden. We volgden de stroom naar een pool van 8 bij 8 meter, welke gevuld werd door een anderhalve meter hoge waterval. Hop met sandalen en al het water in! Heerlijk! navel diep water, zand bodem welke verwarmd leek, een anderhalve meter waterval van warm water en helemaal voor ons alleen! Haha dit verzin je gewoon niet!
We hebben heel wat spannende, mooie en fantastische momenten meegemaakt haha maar even helemaal tot rust komen in je natuurlijke prive zwembad doet er zeker niet voor onder!!

Xxx

Erik en Mies

• 28 April 2014 - 08:33

Yvon:

Holymoly, that's heaven !

• 28 April 2014 - 08:34

Mama En Papa:

Hoi lieverds
    Heel bijzonder zijn de foto's en dat jullie in zo'n prive zwembad midden in de natuur hebben kunnen genieten.

• 28 April 2014 - 17:54

Debbie Braber:

Wat een heerlijkheid zo'n warm bad in de natuur ! Superleuk :)

• 29 April 2014 - 19:09

Cocky:

Echt helemaal super! Ik krijg nu weer dat gevoel van: "Been there, done that". Dus ik weet hoe jullie je voelen en dat is ook weer zooooooooooooo leuk!. Lekker doorgaan met genieten want het is al haast Mei. Wat gaat dat snel.
    Bye Bye Zwaai Zwaai

• 30 April 2014 - 08:49

Vollies:

Kan het nog mooier super lekker badje met eigen waterval.
    Weer jaloers.
    Xxx de vollies

• 01 Mei 2014 - 17:13

Paul En Sanne:

Wij zijn weer thuis na onze New York trip. We hadden aardig wat verslagen in te halen. Prachtige foto's van de natuur, geisers, bergen, de eeuwige dolfijnen, the Beatles, een Jaggershirt?! en ook nog een zeenimf. Goed om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben. We hebben begrepen dat de terugreis al vaststaat qua datum. Zet je het busje op tijd te koop? Maak er nog iets moois van in de laatste weken.

Xxx