Visverhaal en knaapen actie - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Visverhaal en knaapen actie - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Visverhaal en knaapen actie

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rakaia

Visverhaal met knaapen actie voor de geïnteresseerde ;)

We waren vanuit Deuchevelle naar Rakaia gereden, waar de grote Rakaia river stroomde! Een rivier bekend vanwege zijn hoge aantal zalmen en forellen. Een rivier die ik heel graag wilde bevissen. Mies vond het ook wel leuk om weer eens te vissen. Hopelijk vingen we alleen nu wel eens iets van boven de 30 cm groot!

We reden richting de zee om zo dichtbij de riviermonding te komen. De plek waar zeezalm en terugkerende zalmen elkaar kruisden. Na 3 uur te staan smijten in de rivier zo'n 100 meter van de monding, was mies het zat en ging terug naar de tomaat. Ik wilde perse iets vangen en anders iemand anders wat zien vangen want er stonden nog zo'n 8 vissers langs de rivier. Die staan hier ook niet voor niks dacht ik! Dus verkaste ik naar een plekje op de punt van de monding. Waar ik een tijdje naar andere vissers heb staan kijken. Zij gooide hun lepel of spinner eerst een stuk stroomopwaarts en lieten die vervolgens een tijd met de stroming mee gaan voordat ze deze binnen haalden. Met die techniek ging ik ook verder. En ja aan de overkant van mij had iemand een vis! En wat voor een, ik schatte de torpedo vormige vis op zo'n 80 cm! Als hij het kan, dan moet het mij ook lukken.

Ja, een kwartier later was het dan eindelijk mijn beurt! De hengelboog zwaar door en ik vreesde heel even dat deze ging breken! Maar precies op de momenten dat ik dacht nu gaat die te ver, slipte de molen wat lijn! Ik was heel blij met de 20 kilo trekkracht van de lijn en de Shimano molen want anders was de hengel gebroken of de lijn geknapt! Maar de vis hing nog steeds stevig gehaakt aan de lijn. Na 5 minuten lanceerde hij zich uit het water en ik had een beeld van mijn gehaakte vis, pfff een joekel! En nog zeker 40 meter ver...

Na 15 minuten trekken en 5 sprongen verder was hij in de branding, volgende probleem ik stond op een 2 meter hoge berg van stenen en had geen schepnet! Mies zat nog in de auto niet wetend van mijn gevecht! Dan maar proberen de golven te gebruiken om hem te landen, wachten... Ja trekken en de vis kwam een meter van mij vandaan op het land. Alleen voordat ik de lijn kon pakken, sprong hij los en verdween in de branding!! Ondanks een lichte teleurstelling was ik helemaal enthousiast over het gevecht met een grote Kahawai (Australische zalm). Was mies er nu maar om het zien want ik had geen foto of getuigen en je weet wat de geloofwaardigheid van vissersverhalen is.

Alsof ze mijn gedachten had gehoord want 10 minuten later kwam ze aan gejogd! Ze had het gevecht vanuit de auto met de verrekijker gezien en was gelijk gekomen. Blij dat ik toch een ooggetuigen had, was ik vast beraden een Kahawai op de foto te zetten. En 3 uitgooien later lukte dit, na een zenuwslopend gevecht landde ik mijn eerste Kahawai ooit! Een 70 cm lange vis staat met een al even grote glimlach op de foto, yes!

Mies wilde ook en had twee keer een gevecht, maar de Kahawai springen en schudden toch gemakkelijk de dreghaak uit hun bek! Tot dat mies dacht een monster te hebben gehaakt heftig spartelend en met rokende slip stond ze aan de hengel te trekken. Een rivermonster in de vorm van een 180 cm kalende.... visser aan de overkant! Haha ze trokken elkaar bijna het water in! We hebben ons doodgelachen XD
Super vis dagje met 8 gevechten en 3 gevangen Kahawai, waarvan we er 2 aan een Maori familie hebben gegeven die ze maar al te graag wilde hebben!

De laatste 4 dagen hebben we doorgebracht langs de rangitoto river in een hele gezellige camping, met alleen maar locals. Veel geleerd over vissen en mooie plekken waar we heen moesten op onze reis.

Xxx



  • 23 Februari 2014 - 06:39

    Mama En Papa:

    Je vader ziet groen van gezonde jaloezie. Xx

  • 23 Februari 2014 - 11:15

    Bodine :

    Hallowaaa,

    Leuk hoor al die verhalen, jeetje soms echt jaloers haha.
    Ook echt die knaapenactie van jou mies hahaha doos.
    Maar ook echt super foto's joh! Kijk, die vissen sla ik maar snel
    over maar als nog leuk om alles weer ffies te zien.

    Snel maar weeer ffies skypen als t kan!;D

    Nog heeel veel plezier (als dat nog kan want volgens
    mij hebben jullie het al super!!!) en uitkijken he!

    Heeel veel liefs en dikke knuffels,
    Jullie kleine nichtje ;p

  • 23 Februari 2014 - 11:24

    Lian:

    Ha erik en mies,

    Super weer die verhalen ,en Erik kijk maar uit Mies heeft Zo een lekkere 1.80 aan de haak.
    Het was ook erg leuk weer te skypen met jullie.
    Erik als je geen baan terug kan vinden als je weer turug bent, kan je altijd nog schrijver worden .
    Echt super die verhalen en foto's
    Xx
    Van ook een echte knaap.

  • 23 Februari 2014 - 15:35

    Debbie:

    Wat een lekker visje jongens, knap gevangen ! Leuke foto's, mooi verhaal !

  • 25 Februari 2014 - 00:24

    Cocky:

    That's it. Talk to the locals and . . . . . beware of King Waves.
    Hebben ze die waarschuwingsbordjes ook in NZ?
    Geweldig verhaal en geweldige foto's.

    Groetjes
    xxxxx

  • 25 Februari 2014 - 07:40

    Arie:

    Erik ik zou toch maar even goed op dat meisje letten, want ze slaat te makkelijk de mannen aan de haak, hahaha.

  • 25 Februari 2014 - 07:43

    Arie:

    He Mies dat was even een grapje, Ken jij wel tegen toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik en mies

White Island :)

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 26320

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 13 Januari 2014

Thailand

14 Januari 2014 - 30 November -0001

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: