Canyoningen en cape farewell - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu Canyoningen en cape farewell - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van erik en mies - WaarBenJij.nu

Canyoningen en cape farewell

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

Canyoningen en cape farewell

Ja! Vandaag gaan we canyoningen! Ik heb het nog nooit gedaan maar als ik mies moet geloven is Canyoningen heel leuk! 'S morgens om 8 uur verzamelde we ons bij de water taxi, waar we al snel begroet werden door de twee gidsen Ricky en Diane en 3 Aussies. Na wat snelle begroetingen konden we de wetsuits gaan passen. Uitrusting was klaar, op naar onze water taxi.

Die liet even op zich wachten maar uiteindelijk kreeg onze groep een boot toegewezen. Op de boot werden we met een tractor de ondiepe sandbay ingereden. De Canyoning trip was in torrent river een rivier midden in het Abel tasman national park. Maar voordat we daar waren hadden we nog een stuk te gaan. We werden eerst met de taxi gedropt op het goude strand van Anchorage, welke bijna meteen overging in dikke bush. Hier hezen we de uitrusting over onze schouder om vervolgens een uur berg opwaarts te klimmen naar de top van de torrent canyon. We kregen hierdoor nog een mooie indruk van de natuur in het nationaal park en tegelijk een geschiedenis lesje over onze vriend Abel.
Uiteindelijk kwamen we aan op ons startpunt voor het Canyoning avontuur. Wetsuits, helm op, harnas en schoenen aan en gelijk kopje onder in de eerste diepe poel, want de gids zei: 'dan ben je maar over de schok heen.' Welke schok?! Het weer was tenslotte 25 graden, het water zal toch wel meevallen... 12 graden. Maar het pak hield je warm en anders de obstakels wel!

Want we moesten als eerst 15 meter naar beneden abseilen van een glibberige rotswand. Dit was voor iedereen gelukkig goed te doen waardoor de gidsen besloten de moeilijke route te nemen. Voordat we verder gingen via de moeilijke route, was een speciale landingstechniek vereist. Een landing in het water waarbij je met zoveel mogelijk oppervlakte het water moest raken zodat je niet te diep in het water doorschoot! Hoe is het!? Van 6 meter hoog in een ondiepe poel springen... Ze zullen wel weten wat ze doen, dus oefenden we eerst de techniek tot iedereen die beheerste. Vervolgens kropen we een voor een naar de rand van de waterval. Dit was wel even slikken want beneden ons was, niet alleen een ondiepe poel, maar deze was ook niet al te groot! We moesten dus ook nog goed mikken ook. Sta je dan op de rand van een waterval in Abel tasman nationaal park naar een poel te grootte van een kinderbadje te kijken. 1, 2, 3, spring... Splash! 'perfect' lachte Ricky 'like a real starfish'! We hadden de moeilijke sprong overleefd!
Na een uur van duizelingwekkende hoogtes te hebben gesprongen, gegleden en geabseild kwamen we bij nog een hoogte punt, vlak voor een glijbaan met schans. Hier zei Diane onze gids van Duitse afkomst: 'aganist the wall! Yes all together quickly against the wall'! Ik kon me niet inhouden en ik riep tegen de groep. Jawol gegen die mauer, Schnell! Iedereen dacht blijkbaar hetzelfde want iedereen kwam niet meer bij.
Het was een geslaagde trip zonder problemen en veel gelachen! Super dat Canyoningen!

De volgende dag zijn we naar het noordelijkste punt gereden van het Zuidereiland. Een prachtig duinlandschap afgewisseld door bergen en rotswanden. Met cape farewell als hoogte punt. De camping was hier ook zeer goed en 20 minuten lopen vanaf het strand. Op het strand hebben we bij ondiepe poelen zeehonden gespot. Een groep van 15 welpjes waren daar in aan het spelen onder toeziend oog van de ouders. We konden op 5 meter afstand komen van de zeer nieuwsgierige welpjes. 'S avonds nog even de zonsondergang bekeken want het was tenslotte Valentijnsdag.

Xxx

Erik en mies

​misschien werkt deze link die we hebben gekregen van de gidsen met de foto's en filmpjes hopelijk is deze te zien! De foto's zijn er leuk!

• 16 Februari 2014 - 08:20

Vollies:

Wat een top dag met mooie foto's zit er super uit.
    Xxx van ons allen

• 16 Februari 2014 - 10:19

Mama En Papa:

Lieverds, hartstikke leuk zeg. Mooie foto's, bijzonder die otter. xxx

• 16 Februari 2014 - 10:39

Papa En Mama:

Geweldige foto's, wat een belevenis, en sorry geen otter maar zeehond. xx

• 16 Februari 2014 - 11:30

Yvon:

Canyoniginging ! Supergaaf joh, was Frankrijk zeker een eitje bij mies!

• 16 Februari 2014 - 13:03

Steekies:

zo mies, jij one of the guys. Echt helemaal top die foto's. IK WIL OOK!

• 16 Februari 2014 - 13:04

Steekies:

Gelukkig is het een zeehond. Zie otter is doodgereden op de A56!

• 16 Februari 2014 - 20:09

Kaylee:

hee mies en erik

leuke foto's!! gaaf zeg, dat canyoniginging.
    die blonde op de foto's is zeker de leraar??

ik hoop dat je nog veel leuke dingen gaat beleven.

xx

• 16 Februari 2014 - 21:04

Cocky:

link voor foto's/films werkt!!!!

SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER

IK WIL NIET. hahahaha