Dag 7 Chiang Rai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu Dag 7 Chiang Rai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van erik en mies - WaarBenJij.nu

Dag 7 Chiang Rai naar Chiang Mai

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik en mies

12 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag hadden we een aardige reisdag op het programma staan, met als doel Wat Doi Suthep. Het hoogst gelegen tempel complex van Thailand.

Na 6 uur over helse haarspeld bochten te hebben gereden waren we dan eindelijk aan de voet van het tempel complex. Nadat alle dikkies in de kabelbaan waren gehezen, gingen de bikkels te voet de hoogte in. Onderweg was er genoeg afleiding in de vorm van marktkraampjes. Na een behoorlijke tijd, althans zo voelde het wel, hadden we de top bereikt.

Het was weer een fraai stuk Thaise architectuur uit de 13de eeuw, veel gouden koepels, pilaren en stubba's. Verder waren er in tegenstelling tot andere tempels een hoop grote bellen waar boeddhistische mensen langs liepen en ze allemaal stuk voor stuk een zwieper gaven. Bij de hoofd tempel aangekomen kreeg mies het aan de stok met een Thaise 'monnik' ze moest namelijk van hem haar benen bedekken voordat ze naar binnen mocht. Hier zijn de boeddhisten niet erg consequent in want bij de ene tempel hoef je alleen je schoenen uit te doen en je hoofddeksels af te zetten, bij de ander moet je weer je schouders bedekken en bij deze moest je dus ook nog je benen bedekken. Mies kon voor 10 Bath een rok huren, maar vertikte dit (Iets met een principe kwestie en een op zijn hoofd gevallen monnik). Ik ben wel even snel naar binnen gegaan voor wat foto's.

Zo terug de berg af, de busjes in en naar ons nieuwe hotel waar we twee nachten verbleven. Het was een mooi hotel met zwembad. 'S avonds stond er iets heel gaafs op het programma. Pun Pun wilde ons meenemen naar zijn Thai boks vereniging, waar ook een toernooi werd gehouden. Daar hadden wij wel zin in! Het was een gezellige aangelegenheid met veel Thaise gezinnen die ook naar de verenigingsring gekomen waren om het spektakel te aanschouwen. Het waren uiteindelijk 7 gevechten. 2 junioren, 1 vrouwen, 3 jongeren en 1 zwaargewicht gevecht. Het was heel hard maar tegelijkertijd onwijs sportief en met veel respect naar elkaar toe. Weer eens wat anders!